Laatste dagen Japan - Reisverslag uit Tokio, Japan van Mariska en Maarten - WaarBenJij.nu Laatste dagen Japan - Reisverslag uit Tokio, Japan van Mariska en Maarten - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Japan

Door: Mariska/Maarten

Blijf op de hoogte en volg Mariska en Maarten

24 Juni 2012 | Japan, Tokio

Dag 5
Vandaag met de supersnelle Hikari shinkansen trein naar Kyoto (topsnelheid 550 km per uur). Treinreis duurde 2,5 uur over 500 km. Prachtig landschap met bergen en een hele hoop rijstvelden. Aangekomen in Kyoto viel ons gelijk het Station op; hypermodern! Hotel Kyoto Tower lag tegenover het station dus daar ingecheckt. Bij inchecken kregen we 2 vrijkaartjes voor de uitkijktoren op het hotel (100m hoog) hier maar meteen gebruik van gemaakt. Mooi uitzicht over Kyoto. In de verte zagen we een tempel, met boedha beeld en begraafplaats, dus besloten we om daar heen te lopen. Bleek verder te zijn dan we dachten!! De tempel (Kiyo Mizu tempel) was echt prachtig en ontzettend groot. Daar stond een grote Pagode. Vanuit daar naar het grote boedha beeld (Ryozen Kwan On Buddha) gelopen. Indrukwekkend beeld van 24m. Daarnaast lag een oude begraafplaats (Gokuku Shrine) en Maarten wil altijd begraafplaatsen bekijken….. Dit alles ligt tegen het Higashiyama gebergte aan.
Noot: Kyoto ligt tussen diverse gebergtes in.

Dag 6
In Nederland hadden we al een reservering gemaakt voor het keizerlijk paleis in Kyoto (anders kon je er niet naar binnen). Deze ochtend zijn we er naartoe gegaan. (Vroeger was Kyoto de hoofdstad van Japan). Rondleiding van een uur gehad. Mooi paleis en zeer mooi terrein met div .gebouwen en tuinen. Daarna door naar het Nijo-paleis. Dit is een oud Shogun kasteel met heel veel oude muurtekeningen (rond 1700). Daarnaast is het hele kasteel voorzien van vloeren waardoor je indringers kunt horen aankomen. Grappig om te horen. Weer terug naar hotel om uit te checken want deze nacht gaan we in een Ryokan slapen...dat is een traditioneel Japanse kamer oftewel slapen op de grond, zitten op de grond, geen schoenen aan etc. De Ryokan heette Matsybaya Ryokan. Door de receptionist werden we geattendeerd op het huren van fietsen...na elke dag gemiddeld 20/25 km gelopen te hebben vonden we dit geen slecht idee. Dus nog 3 uurtjes door Kyoto gefietst en diverse andere tempels bekeken. Kyoto is een mooie oude stad.

Dag 7
Vandaag naar Mt. Fuji. De reis bracht ons met een Shinkansen terug naar Tokyo. In Tokyo een metro naar ander station en vanaf dit station naar Otsuki. Vanaf hier hadden we een hele grappige trein naar Kawaguchiko. Deze trein was uitgerust met lounge hoekjes en alles om de Mt. Fuji te zien. In Kawaguchiko wilde we een bus nemen verder de berg op, maar deze rijden kennelijk buiten het seizoen niet in de middag. Dus uit noodzaak maar een hotel geboekt om de volgende ochtend verder te gaan. Rest van de dag door het dorpje gelopen, maar buiten het seizoen betekend hier echt; verlaten! Leuke was wel dat we als enige gast in het hotel alle aandacht kregen, mooi verhaal an sich

Dag 8
Vroeg in de ochtend vanuit Kawaguchiko de berg op. Als enige gast in het hotel kregen we een royaal ontbijt, en de hele ontbijtzaal voor onszelf. Op de berg hadden we een berghut gereserveerd. Na een busrit van een uur de tassen achtergelaten en de berg op. Lang verhaal kort; sneeuw, vermoeidheid, te weinig eten en tijdgebrek zorgen ervoor dat we niet de hele berg beklommen hebben. We zijn begonnen op station 5 op 2300 meter en geëindigd op station 8, 3100 meter. 2 bergstations van de top. Hier hebben we, naar boven en beneden, 4 uur over gedaan. Het is dus te doen om de top te halen, maar moet je beter voorbereiden/uitzoeken. Door de sneeuw leek het ons gewoon te gevaarlijk, je gleed makkelijk weg en het was niet echt druk op de berg. Van bovenaf wel een schitterend uitzicht over Japan. Eind van de dag sliepen we in een berghut. Helemaal alleen op de berg in een smoetsig hutje. Was bij Mariska niet echt het “honeymoon”-gevoel… Maar na zo`n intensieve dag was slapen geen probleem!

Dag 9
Vandaag weer terug naar Tokyo. Dus uur met de bus naar Kawaguchiko, uur met de trein naar Otsuki en toen wéér een uur met de trein naar Tokyo. In de middag ingecheckt in ons laatste hotel, het luxe Metropolitan. Echt een groot en luxe hotel! Hier even gedoucht (bah.. na 3 dagen!!). In de middag zijn we weer een wijk ingedoken van Tokyo, Harajuku. Hier hebben we ook nog wat geshopt. `s avonds lekker in een kroeg wat gegeten en gedronken. Wel bizar dat een Baco net zo duur is als een cola… Snap ik nog steeds niet!

Dag 10
Disney! Vandaag naar World Disney in Tokyo. Dit was een belevenis an sich. We zijn alle attracties in geweest en het was echt super lachen. Leuk om de vakantie zo af te sluiten. En wat zijn Japanners fanatiek in kleding, shirtjes met Disney voor hem en haar, Disney sokken, pantys, oorbellen. Ze lopen er echt als idioten bij. En een uur voor de parade gaan ze al klaar zitten met hun hele hebben en houden. Volwassen vrouwen die knuffeltjes uitstallen voor de parade… gekken. Maar Disney was heel erg leuk. Al begon het eind van de dag wat harder te regenen. Hierdoor werden het vuurwerk en de parades afgelast. Maar alles werd in Japans gezegd, wij begrepen niet waarom. Het park sluit om 22u, maar 20u liep het park leeg, wederom wisten we niet waarom. In de trein wisten we na een half uur wachten waarom; er was een cycloon op komst. Heel Tokyo moest binnen blijven… Mooi, sta je dan! Iedereen moest met bussen en rijen met honderden mensen.. maar ja, welke rij neem je dan. Niemand die wil of kan helpen. Uiteindelijk hebben we 3 uur gedaan over een stukje van een uur. En we zijn heel erg asociaal geweest, we zijn diverse rijen gewoon langsop gelopen. Als niemand wil helpen, dan maar voordringen… En wat vlogen de paraplu`s door de lucht. Nog nooit zo`n harde wind in een stad gevoeld!

Dag 11
De laatste dag, overal paraplu`s op straat. De schade van de cycloon was zichtbaar. Overal bladeren en omgevallen bomen. Deze avond zouden we laat terugvliegen, dus de koffers pakken en uitchecken. Koffers in hotel gelaten en we hebben nog wat van Tokyo bekeken. Eerst het Ueno park, een groot park in Tokyo en daarna naar Akihabara. Akihabara is dé electronicawijk van Tokyo. Erg grappig wat ze er allemaal hebben! Alles wat je maar kan bedenken waar snoertjes aan zitten.
Eind van de middag zijn we naar station gegaan om met de trein naar het vliegveld te gaan. We waren ruim op tijd voor de lange vlucht terug. Eerst 11 uur naar Dubai, 5 uur wachten en dan de laatste 6 uurtjes doorvliegen. In totaal dus 22 uur onderweg. Maar wat was het de vakantie waard!!!

Als je van plan bent om naar Japan te gaan en je wilt nog tips, laat het weten!!!! We geven ze graag :)

Heel veel liefs van meneer en mevrouw Van Seggelen

• 24 Juni 2012 - 19:41

Nadia:

Wat bizar om te zien wat een temperatuur verschillen. Jullie zijn wel lekker actief geweest. Voor t eerst dat jullie qua eten niet genoeg bij jullie hadden ;-)
    Erg mooie foto van jullie schaduw, romantisch. En grappig jullie in die traditionele kleding, stond jullie best goed.
    Ben nieuwsgierig geworden naar de rest van de foto's...

• 24 Juni 2012 - 21:24

Marijke:

Prachtige foto's
    Veel meegemaakt en gezien.

• 27 Juni 2012 - 11:31

Aniek: