Reisverslag Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Mariska en Maarten - WaarBenJij.nu Reisverslag Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Mariska en Maarten - WaarBenJij.nu

Reisverslag Dubai

Door: Mariska/Maarten

Blijf op de hoogte en volg Mariska en Maarten

10 Juni 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve vrienden en familie,

Na een super mooie, gezellige en fantastische bruiloft op 1 juni jl. zijn we vertrokken, in 6,5 uur met Fly Emirates naar Dubai.

Dag 1  - vliegen
Half 2 op het vliegveld aangekomen om eerst de huurauto op te halen...dat heeft nog wel even geduurd. Daarna met de auto (zonder GPS..) richting hotel/appartement Rose Garden Al Barsha gereden, buiten was het echt bloedheet...'s avonds/'s nachts was het maar liefst nog ruim 30.

Dag 2 - Mall of Emirates
Met de auto (lopend is niets te doen...veel te heet +- 42 graden) richting Mall of the Emirates gegaan, nog geen kilometer van ons appartement. Een prachtig en groot winkelcentrum. In dit complex zit ook de grootste Indoor Skibaan ter wereld. Apart om te zien -10 graden binnen, 40 graden buiten. Daarna beetje door de Mall rondgelopen om de grote en bekende merknamen te bekijken :).  Aangezien het zo heet was, hebben we onze badkleding aangetrokken en zijn we naar het dakzwembad gegaan van het appartement, mooi uitzicht over Dubai en het Burj Al Arab hotel. 's Avonds heerlijk gegeten bij een Indier in de wijk.

Dag 3 - Atlantis
Jeuh!  Vandaag was het zo ver, we gingen naar het Palm eiland! Dat is dat opgespoten eiland in de vorm van een Palmboom. Op dit eiland staat een mega groot hotel en waterpark genaamd Atlantis. Maarten had van te voren al kaartjes gereserveerd. Het park heeft een 600m lange waterbaan waar je met een band over kunt dobberen, met diverse versnellingen en vernauwingen . Erg grappig. Alleen zo heet en niet ingesmeerd dus giga verbrand....ook hebben ze hier een super snelle glijbaan die door een aquarium heen gaat, heel apart. Op Atlantis ook voor de eerste keer in de zee hier gezwommen....afkoelen in de zee zat er niet in, watertemperatuur is ong 29 graden....water was wel super blauw, je kon met gemak de bodem zien. In het hotel ook naar het aquarium geweest.'s Avonds met de metro nog naar het centrum van Dubai geweest maar was niet veel te doen. En eigenlijk te warm om echt rond te lopen.

Dag 4 - Dubai, Dubai mall en Burj Khalifa
Vandaag weer met de metro naar het oude centrum van Dubai gegaan waar de oude Souks te vinden zijn. We snappen nu echt waarom er zoveel shopping malls zijn...buiten is het gewoon niet te houden zo heet!! Je hebt er diverse souks: goud-, kruiden-, fruit-, kleding- en een electronica souk. Dit was erg touristisch. Toen het te heet werd zijn we naar Dubai Mall gegaan, dit is de grootste shopping mall ter wereld...en dat was het zeker! In de mall zit een pretpark, mega aquarium, schaatsbaan, dierentuin, restaurants en heel heel heel veel winkels. Daarna naar de top van het hoogste gebouw ter wereld geweest: de Burj Khalifa 823 m. hoog! Mooi uitzicht over Dubai. Buiten kregen we een prachtige fonteinshow zoals in las Las Vegas.

Dag 5
Met de auto richting Abu Dhabi, lang leve de Airco!! Allereerst naar een prachtig grote witte moskee geweest genaamd: Sheikh Zayed bin Sultan Al Nahyan Mosque. Daar moesten alle vrouwen een groot zwart gewaad aan mét zwarte hoofddoek....en heet dat het was! Maar wel een grappig gezicht. Daarna doorgereden naar het Zayed Sportcity Voetbalstadion. Hierna zijn we naar Emirates Palace gegaan. Het meest luxe hotel van Abu Dhabi. Gewoon naar binnen gegaan, was werkelijk prachtig. Enorm veel glatter en glimour! Abu Dhabi is helaas nóg warmer dan Dubai (45 graden) dus daar ook hier naar een mall gegaan, de Marine Mall met een toren waar we prachtig uitzicht hadden over de skyline van Abu Dhabi. Richting huis nog langs Formule 1 circuit gereden met de grootste indoor attractiepark (Ferrari world) van de wereld. Helaas was de baan zelf niet zichtbaar :(

Dag 6 Burj Al Arab, Jumeira beach en Jeepsafari
Vandaag richting Jumeira Souk, grote indoorsouk dat 2 mega hotels met elkaar verbindt. Voor we het wisten stonden we ineens in de lobby van een van de hotels....wij doorgelopen naar het privé strand van het hotel (alleen toegankelijk voor hotelgasten...) vanaf het strand hadden we een prachtig uitzicht op het eerste 7 sterren hotel van de wereld; de Burj Al Arab oftewel het Zeilschip. Wij stonden hier praktisch onder! Heel veel fotos gemaakt en snel weer gegaan voor we werden weggestuurd....haha. Daarna zelf naar Jumeira beach gegaan om zelf even te dobberen. Maar het is zo warm, het strand en de zee dat we daarna naar het hotel gegaan zijn om op het dak nog even te zwemmen.
's Avonds hebben we een Jeepsafari gedaan die Maris geboekt had. Het was wel anders als we verwacht hadden. Met 6 man in een grote luxe Jeep en dan keihard over zandduinen scheuren. Soms kon je niet zien hoe diep je zou vallen. En dan met heel veel Jeeps achter elkaar, was best gaaf eigenlijk...Daarna naar een soort kamp waar je 10m op een kameel kon rijden en eten. In het kamp hadden ze wel leuke dingen, henna-tattoo, traditionele kledij en buikdansen. Maar we hebben gelukkig de zonsondergang kunnen zien vanaf een zandduin.

Dag 7 dagje relaxen
Vandaag heel rustig aan gedaan. 's Ochtends eerst naar de grootste Outlet mall van het gebied. Veel grote merken tegen lagere prijzen. Het is gewoon te warm om buiten echt rond te lopen, dus zoek je automatisch de malls op. Daarna wat door Dubai rondgereden. Onder andere naar een stadion die Maarten wilde zien, lag toch op de route. Vandaag voor het eerst in ons leven 51 graden op een temperatuurmeter in de auto gezien... Dus tijd om nog even te zwemmen aan het Jumeira strand. Terug naar het appartement, even op het dak afgekoeld. 's avonds besloten we toch Oranje te kijken, dus de tas snel ingepakt, alles in de auto gezet en uitgechecked. In The Mall of the Emirates hebben we toen in de bioscoop de wedstrijd gekeken... Laten we daar maar niets over zeggen. Na de wedstrijd zijn we naar het vliegveld gegaan. Iets te vroeg, maar beter te vroeg dan te laat. De auto ingeleverd en beetje rondgelopen op vliegveld, nu op naar Tokyo!!

Echte must see's:
Burj Khalifa
Burj Al Arab en het resort
Mall's (Emirates en Dubai)
Atlantis hotel en zwempark
Dagje Abu Dhabi vooral voor de Moskee
"The Strip" van Dubai (een weg met alle hoge gebouwen)
Bushaltes met airco :)

Must do:
Auto met airco!

Heel veel liefs van ons en tot het volgende reisverslag vanuit Tokyo!!!

• 14 Juni 2012 - 17:44

Marijke:

Zo te lezen was t weer fantastisch veel gezien en gedaan maar je hebt ook veel geshopt dus....
    Weet niet waar ik t meest naar uitkijkt naar jullie, de foto's, verhalen of inhoud koffer haha.

• 14 Juni 2012 - 20:59

Jordi:

Hey Fam. V seggelen,

Goed om te horen dat het goed gaat ik verwacht wat leuke dingen dan :) haha geniet er nog van ! Xxxjes

• 15 Juni 2012 - 04:53

Hans Bennink:

Ja,herkenbaar is het vluchten in Shoppingmalls......Omdat je buiten erg opgewarmd wordt........Maar een apart stuk aarde is dat daar,en mooi om te zien!Ongelooflijk wat ze daar nodig hebben aan olie voor hun airco's ,verlichting,skibanen,sportaccomodaties met airco etc,;maar olie genoeg dus.......
    En nu Japan!Dat lijkt me mooier/aprter dan Arabië.......En de Heilige berg,Fujimara of zo?!,dat is toch wel erg bijzonder he!Volgens mij zijn die Japanners beetje gek....Dat is mijn idee over hun.......Ben benioeuwd of je dat ook zo ervaart en of het zo is?!We horen dat wel een keer!!!Nou,kijk nog maar lekker rond en genieten!!!!!!Groeten!!!!

• 15 Juni 2012 - 16:17

Nadia:

Mijn god wat hebben jullie weer veel gezien en gedaan. Prachtige foto's en gebouwen. Echt mooi!!!
    Jullie klagen dat het te warm is, wij hebben gisteren nog nachtvorst gehad...

Nu genieten van de actievere reis in Tokyo.

• 18 Juni 2012 - 14:46

Aniek:

WOW! Wat een belevenis! Fantastisch die fotos :) enjoy!